close

http://youtube.com/watch?v=1k0JuvEp1TM&mode=related&search=

這首歌的MV有很多版本,可是我比較喜歡的是這個版本。該怎麼說呢?雖然很多人都覺得在這個MV裡她太overacting了些,可是在看完Dreamgirls之後,我反而覺得她詮釋得很恰到好處,特別是在唱到"I followed the voice, you think you gave to me."這句時,她的表情讓我覺得好感動!而且,我好喜歡這個MV最後她露出的那個笑容。很短暫,可是很滿足。(題外話,她在這個MV裡穿的也未免太火辣了吧?胸部跟腰的對比大到我覺得有點怪的地步。@@")

可能因為一開始對於Beyoncé Knowles的演技沒有很好的印象吧,(從頭到尾只停留在王牌大間碟裡怎麼會好?XD)所以在看了Dreamgirls之後,(尤其是唱Listen的那一段),我對她的好感可說是大大地增進!

另外關於歌詞的部份,我覺得"I'm not at home, in my own home."這一句寫得真是有夠給它好。Beyoncé更是唱出了那股無奈與落寞,哎唷,讓人看了真的是很心疼呢!在看電影的時候,她這段的表現真的讓我有想落淚的衝動。/_\

不過反倒提起獲得奧斯卡最佳女配角的Jennifer Hudson(哎唷喂呀!剛剛才發現她只小我幾天出生耶!這麼年輕?@@”),有好多地方我還真的覺得她演得有點太誇張,(沒錯,特別在唱And I Am Telling You I'm Not Going的那個時候),可能只是單純地無法引起我的共鳴吧!不過整體而言,整部電影看下來倒也沒有真覺得很突兀的地方啦,因為我向來就很喜歡那種musical類型的電影,ex. Moulin Rouge。=D

已經很久沒有看完一部電影後有想去買電影原聲帶的衝動了,看來我到時也應該會一起把DVD買回來收藏吧!不過,要等到啥時啊?=P


Listen - Beyoncé Knowles

Listen,
To the song here in my heart
A melody I've start
But can't complete

Listen, to the sound from deep within
It's only beginning
To find release

Oh,
the time has come
for my dreams to be heard
They will not be pushed aside and turned
Into your own
all cause you won't
Listen....

[Chorus]
Listen,
I am alone at a crossroads
I'm not at home, in my own home
And I tried and tried
To say whats on my mind
You should have known
Oh,
Now I'm done believin' you
You don't know what I'm feelin'
I'm more than what, you made of me
I followed the voice
you gave to me
But now I gotta find, my own..

You should have listened
There is someone here inside
Someone I'd thought had died
So long ago

Ohh I'm free now and my dreams to be heard
They will not be pushed aside and turned
Into your own
All cause you won't
Listen...

[Chorus]

I don't know where I belong
But i'll be movin' on
If you don't....If you won't....

LISTEN...
To the song here in my heart
A melody I've start
But I will complete

Oh,
Now i'm done believin' you
You dont know what I'm feelin'
I'm more than what, you made of me
I followed the voice, you think you gave to me
But now I gotta find, my own... my own...
arrow
arrow
    全站熱搜

    Daiquirri 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()